Jdi na obsah Jdi na menu
 


Filozofie

Příspěvky

Oddaný nemá přání

3. 11. 2011

Každý si za své činnosti něco přece, minimálně dobrý pocit, ovšem oddaný ani to ne:-)

 

Osvobození pomocí transcendentálního zvuku

20. 10. 2011

Zvukem vše začíná a zvukem vše může skončit:-)

 
Celý příspěvek | Rubrika: Filozofie | Komentářů: 0

BHAKTI-oddaná služba se nikdy neztratí

16. 10. 2011

Do dalšího života si neodneseme nic hmotného, pouze své vědomí a výsledky bhakti.

 
Celý příspěvek | Rubrika: Filozofie | Komentářů: 2

Svět smyslů a smyslových objektů

12. 9. 2011

Materialista pojímá svět především skrze hrubé smysly a pak to také tak vypadá:-)

 

Meditace o Krišnově podobě

27. 8. 2011


Jestliže zpíváme svatá jména Boha - Hare Krišna, Hare Krišna, Krišna Krišna, Hare Hare / Hare Rama, Hare Rama, Rama Rama, Hare Hare 

nakonec spatříme Krišnovu podobu, pochopíme Krišnovy vlastnosti a budeme vzpomínat na Krišnovy zábavy.

 

Proč jsme uvězněni v tomto světě?a jak z něj jednou provždy zpět do duchovního světa

27. 6. 2011

Šástra (písmo) říká, že v tomto hmotném světě jsme uvězněni pouze kvůli sexu. Všichni jsme oběti Amora. Amor neboli Madana je bůh sexu. Nikdo se nemůže těšit z pohlavního života bez popudu Madany. A jedním z Krišnových jmen je Madana-móhana, ,,přemožitel Amora``. Znamená to, že člověk, kterého přitahuje Krišna, zapomene na požitek z pohlavního života. To je měřítko našeho duchovního pokroku.

 

 

Co udělat pro zlepšení zpívání Haré Krišna mantry

7. 6. 2011

Haré Krišna mahámantra je všeočištující a velice mocný lék na neklidnou mysl.

 

Nádherný příběh s dokonale zasazenou filozofií....

1. 5. 2011

Zde následuje příběh o prokletí Nalakúvary a Manigrívy a o tom, jak je Krišna vysvobodil dle přání velkého světce Nárady.

 

Jak se pozná sádhu neboli světec

17. 4. 2011

S průvodcem v duchovním životě jde vše snadněji...

 

Ryzí oddanost

5. 4. 2011

Ó Pane Madhua, tak jako Ganga věčně plyne do moře a nezná překážek, tak i já chci být vždy přitahována pouze k Tobě a k nikomu jinému.

Šrímad-Bhágavatam 1.8.42